Skip to content

Apology

April 28, 2016
tags:

By Paul Homewood 

 

Roger Harrabin is a BBC Environment Analyst

Roger Harrabin – BBC Environment Analyst

 

 

 

This blog made a false allegation that Roger Harrabin has financial links with extreme green groups. 

This allegation was first made in the Mail on Sunday, who were forced to withdraw it after a legal challenge from Mr Harrabin.

We accept that the allegation is damaging and untrue, and therefore libellous. We apologise and have withdrawn the comment.

19 Comments leave one →
  1. April 28, 2016 6:14 pm

    When you work for the BBC and have all those other sources of income that they seem to cultivate, there is no need for financial links with extreme green groups.

  2. Bob Ryan permalink
    April 28, 2016 6:17 pm

    Well done Paul – you’re on the side of the Angels.

  3. martinbrumby permalink
    April 28, 2016 6:34 pm

    In my book, the Beeb IS an extreme green group and a shameful one at that.

    • tom0mason permalink
      April 29, 2016 4:34 am

      Well said Martin but …
      IMO the BBC acts like a shameless advocate for green groups. They shamelessly seek to stifle dissent, to close-down meaningful debate. They willfully seek to link any ordinary but adverse natural event to man’s actions through the all powerful ‘man-made climate change’ meme by misapplying an oversimplified ’cause and effect’ logic to tenuously correlated occurrences and processes.
      (IMO)They are the voice of anti-science and Mr Roger Harrabin is one of the BBC’s loudest anti-science ‘green’ advocates.

      • martinbrumby permalink
        April 29, 2016 7:41 am

        Agreed, but it ia shameful that they have been (and no doubt will continue to be) so shameless in purveying their baseless scare stories and campaigning to impoverish the poor and fill the boots of the rich with treasure.
        It is sometimes hard to decide whether Roger the Horror and his peers (Ward, Stern, Connelley, Krebs) are just very useful idiots whose ignorance is exceeded only by their preening arrogance. Or whether they are apparently as cynical and greedy as Dale Vince and RenewablesUK.
        Either way, with that amount of tax-payers’ money sloshing about and with all Regulators assiduously looking the other way, you can be sure that lots of lovely dosh will be unexpectedly sticking to numerous virtue signalling fingers.

  4. Green Sand permalink
    April 28, 2016 7:03 pm

    Well done Paul, if inadvertently wrong, apologise and move on. And well done Mr Harrabin for accepting your apology. Next.

  5. Hoi Polloi permalink
    April 28, 2016 7:50 pm

    Always check and double check…

  6. April 28, 2016 9:35 pm

    I have to echo Mr Brumby

    Eco-activism runs through the BBC like the letters in a stick of seaside rock candy.

    That said – I can not forgive 28gate in any way shape or form. I know a number of folk who’ve had their trust in the BBC shattered by the revelations of undiluted deluded bias and especially the cover-up.

    Yes – the cover-up as a rule is the most telling part of most of what the BBC gets wrong.

  7. BLACK PEARL permalink
    April 28, 2016 10:05 pm

    Hey you guys are forgetting about the lies he told about the AA

    https://notalotofpeopleknowthat.wordpress.com/2015/08/17/harrabin-making-it-up-as-he-goes-along/

    Was there a nice eloquent apology posted up from him about this spun article
    If there was I missed it
    He was lucky he didnt get his arse sued off
    Poor Roger with a whole media organisation to use carte blanche paid for by us (& the EU) to push his personal beliefs on the public

    My heart bleeds

  8. DaveO permalink
    April 28, 2016 11:41 pm

    Well, financial ties or not, he’s certainly willing to change a story under pressure from green groups.

    http://newsbusters.org/blogs/noel-sheppard/2008/04/07/climate-activist-got-bbc-change-global-temperatures-decrease-article

  9. thojak permalink
    April 29, 2016 12:26 am

    Respect, txs 4 this. When will ‘the other side’ do the same?

  10. April 29, 2016 5:02 am

    As usual setting the standard for responsible publishing, well done Paul. I wonder when we’ll see Mr Harrabin apologising for his biased coverage of climate change. Has anyone seen his coverage of the NASA CO2 greening research for example. Or the many BBC articles with cooling tower steam photographed to look like thick smoke?

  11. Streetcred permalink
    April 29, 2016 8:39 am

    Let this be a lesson for the despicable Harrabin … a gentleman acknowledges error and corrects it. Harrabin, well not so much!

  12. April 29, 2016 11:48 am

    It’s very reassuring to know that Auntie is paying attention.

  13. April 29, 2016 12:42 pm

    OK Paul, BUT..Yes if uncertain apologise. And anyway I don’t think anyone ever meant to imply that Harra is in it for the money. I hope you have checked with David Rose, cos when I search those Daily Mail articles do not neither an allegation of personal gain, just that Tyndall Centre grants funded BBC climate awareness seminars.
    And the articles contained no correction note..Although one has a last update note of 6 months afterwards.
    – It could have been anyone that wrote that protest comment on your original post.
    – BTW If you are apologising , you should actually add an edit note to your original post. It neither contains the allegations, nor does it have a note saying this post has been edited.
    Harra himself has done stealth edits on BBC articles after others have replicated them , but I don’t think you should.

    • April 29, 2016 6:23 pm

      Yes, David R range me and advised me to delete the original statement, and apologise pronto.

      (Although he does say that there was no apology from the Mail, and nothing to apologise for, and they agreed to change the headline, he also says that H’s lawyers were on the case for 3 months!)

      • BLACK PEARL permalink
        April 29, 2016 8:28 pm

        His personally paid lawyers or BBC company ones paid for by us ?

      • May 8, 2016 2:29 pm

        OK for sake of dotting the “i”s
        Harra posted on your other post
        “This is a lie. The Mail on Sunday were forced to withdraw this false allegation after I took legal action against them.”

        That article was dated Nov 18th 2011, the oldest achived version is 25/11/2011 looks almost same as the current version

        If you say the 18/11/2011 headline was changed then that’s the only place something classified as a “lie”by H must have been there
        I didn’t find the original headline yet

        – Harra writing “after I took legal action against them.” makes it sound like he took them to court, but given what Rose said it seems like H is pushing language again.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: